GST refund money 'robbed' by BN govt, says Guan Eng when rebuffing Khairy

Share
Embed
  • Loading...
  • Published on:  Tuesday, August 7, 2018
  • An emotionally-charged Lim Guan Eng revealed that refunds for the Goods and Services Tax (GST) were delayed as the money was "robbed" and spent first by the previous Barisan Nasional Government.

    Lim, who is the Finance Minister, revealed in Parliament Tuesday evening that some GST input tax refunds took up to two years as there was no money in the Government trust fund (akaun amanah).

    Read more at https://www.thestar.com.my/news/nation/2018/08/07/gst-refund-money-robbed-by-bn-govt-says-guan-eng-when-rebuffing-khairy/
  • Source: https://youtu.be/jeMeewTejUQ
Loading...

Comment

  • Van Nis

    Van Nis

     2 days ago

    Selagi ada rayat yg bodoh.. X nk fhm SBB apa harga barang naik selagi itu lah prompak , pncuri.. X nk mengaku salah dia.. Knp kraja'an sekarang X dpt turunkn harga barang2..? KNP X tnya mntri kwgn dulu wg 19.4 bilion (satu jumlh yg besar ) itu X nk bayar balik (dlm dua mnggu mngikut janji ) dua thn pn X byar juga.. Knp.? masok kn dlm kosolidated fund yg d hilangkn atau d Curi atau d Rompak atau sngaja d hilang kn selama2 nya untok d jadikn derma dari Raja Arab yg dh mati ke.. Tolng fhm kn lah .. ketua keleptokrasi INI sdh malu semalu2 nya dn sakit hati PDA kraja'an yg brjaya rampas Pemerentahn nya ..Sbb itu dia dn kroni2 dia brusha sekeras2 nya se habis2 nya dgn mncipta mcm2 tohmahn untk hura hara kn negara dn gagalkn keharmonian negara .. Merek2 ini sebenar nya nk mmperthan kn kekayahan , kemewahan yg mereka mncapai mmperolehi dgn kegiatan2 rasuah ( haram) .. Dan pda masa yg sama mereka2 ini miskin kn rayat mundur kn malu kn bangsa dn Negara yg tercinta INI.. Wahai ikhwanul muslimiin dn muslimat dn kwn2 .. Fikir kn lah renong kn lah ..sedalam 2 dgn mata hati ..

  • Garu Bontot

    Garu Bontot

     3 days ago

    saya dari masa depan.... sampai sekarang masih belum dibuktikan... LIM GUAN ENG KOMUNIS masih tergagap...

  • Othman Yusoff

    Othman Yusoff

     3 days ago

    Pembohong punya menteri

  • Izzat Atikka

    Izzat Atikka

     4 days ago +2

    Tenang je yb khairy...haha tercirit lge nk jawab...haha putar belit citer

  • Peter Torres

    Peter Torres

     4 days ago

    sst di apuskan.....

  • Hell hound

    Hell hound

     5 days ago

    mana suara penyokong komunis????🤣🤣🤣🤣🤣 "aku tanya apa khabar"🤣

  • Ariff Nordin

    Ariff Nordin

     6 days ago

    Stupid MOF
    Mana ada duit hilang. PAC report dah sahkan.
    Semua wang GST pergi ke Consolidated Account.

    Wang refund tak dimasukkan terus ke akaun amanah sebab jumlah tak diketahui.

    Lagipun amalan wang GST masuk ke Consolidated Account adalah amalan biasa yg dilakukan oleh negara lain di dunia seperti Singapore.

  • Irul Atira

    Irul Atira

     6 days ago +1

    KLAU dh nama LGE Bru kna soal sikit n KJ dh mengelabah sampai putar belit cerita hahahhaha nobita ohh nobita pandai menipu

  • Muhammad Shah

    Muhammad Shah

     7 days ago +3

    PAC kata duit gst tak hilang hahahahah rakyat yg memilih kena kecing hancing

  • Aromar Mustahab

    Aromar Mustahab

     7 days ago

    Tahniah kerana memilih

  • Afis Abdullah

    Afis Abdullah

     7 days ago +1

    Nk elak cukai la ko perniaga2 besar,to bagusnye Gst,bukan sst slow2 tipu ko tunjukkan ketelusan sst sampai ke cukai to ke kastam

  • norazmi azmi

    norazmi azmi

     7 days ago +1

    Dah dua tahun pemerintahan bila berjanji kena tunai ph tak lama memerintah bn pegamg balik ph penipu rakyay dah muak putar belit ungkit cerita lama tunai janji dulu rakyat rasa tertipu

  • norazmi azmi

    norazmi azmi

     7 days ago +1

    Mana ptptn nak di mansuhkan kena kencing lagi

  • norazmi azmi

    norazmi azmi

     7 days ago +1

    Rakyat tak mahu putar belit ph kita nak ph tunai janji terhadap rakyat

  • norazmi azmi

    norazmi azmi

     7 days ago +1

    Kau guan eng pemipu kuat mana janji myk nak turun myk petrol byk lagi masalah rakyat tak diselesai kan nak ungkit bn makan duit kau pun sama juga kata bn kau lagi teruk kencing kuat

  • Iman Fika

    Iman Fika

     7 days ago +1

    Mcm pundek ja lim guan eng ni.dsar kminis

  • ash runner

    ash runner

     7 days ago

    Bila lah dpt pijak komunis ni

  • gal gal

    gal gal

     7 days ago

    Penipu nobita

  • SHAMSUL ANWAR AHMAD MOKHTAR

    SHAMSUL ANWAR AHMAD MOKHTAR

     7 days ago +1

    Ehh Guan Eng...shut up lahh... u & your father is the great liar ...

  • tuan takur

    tuan takur

     7 days ago

    Tau x tau kerja macam berak