GST refund money 'robbed' by BN govt, says Guan Eng when rebuffing Khairy

Share
Embed
  • Loading...
  • Published on:  Tuesday, August 7, 2018
  • An emotionally-charged Lim Guan Eng revealed that refunds for the Goods and Services Tax (GST) were delayed as the money was "robbed" and spent first by the previous Barisan Nasional Government.Lim, who is the Finance Minister, revealed in Parliament Tuesday evening that some GST input tax refunds took up to two years as there was no money in the Government trust fund (akaun amanah).Read more at https://www.thestar.com.my/news/natio...
  • Source: https://youtu.be/jeMeewTejUQ
Loading...

Comment

  • hero

    hero

     a years ago +33

    Jara sekalang ,penchuri tak malu lagi lah..
    Hi Khary,,kau pun penchuri kah ?

  • Racheal Hairi

    Racheal Hairi

     5 months ago +21

    ya saya sokong LGE skrg harga sudah turun tapi bukan harga barang yang turun.. harga getah dan sawit yang turun... harga barang pula melambung tinggi.. bodohnya kerajaan skrg...

  • Michline Al

    Michline Al

     a years ago +12

    Bila agensi gst Kutip wang gst, mereka datang hari hari, tak boleh bayar kurang tapi boleh Bayar Lebih, yang bayar lebih Akan dikembalikan, tapi sampai Skrng belum lagi di bayar balik. Tangkap orang orang ni.

  • Mamat Jusoh

    Mamat Jusoh

     1 months ago +9

    Betul LGE, kerajaan BN dulu lemah. Tetapi kerajaan PH lagi teruk...asyik menipu perkara yang belum jelas.

  • Montreux Xerrei 92

    Montreux Xerrei 92

     1 months ago +55

    Hai, saya dari masa depan. Sampai sekarang, LGE belum lagi buktikan tuduhan seperti yang disebut dalam video ni. Dah setahun lebih dah.

  • Welly Sriwahyudi

    Welly Sriwahyudi

     1 months ago

    it's interesting argumentation
    i like i've been seeing this forum
    wish will be happy ending
    thankyou

  • Ryzal Latiff Indonesia Malaysia

    Ryzal Latiff Indonesia Malaysia

     a years ago +24

    Aku harap besok satu2 bukti keluar.

  • Richard Richard

    Richard Richard

     a years ago +4

    Thousands of company big or small never received back GST

  • Greenlove_sp2 Sp2

    Greenlove_sp2 Sp2

     1 months ago +10

    Kau rasa dgn SST kau rasa untung ker.....kau tgk harga makin naik lepas SST....bangga la kau...putar belit....kau tahu ke tak tau....hahahahha

  • Oppo Ntiga

    Oppo Ntiga

     1 months ago +4

    DAP kan keturunan kaki tipu..sapa yg percaya dgn lge memang bodoh dan tolol.

  • Boy Boy

    Boy Boy

     1 months ago +24

    Akhir nya LGE..yh kelentong 19 billion.....lps jadi menteri...kewangan..
    Lawak betul..politik malaysia

  • Zero Hero

    Zero Hero

     1 months ago +1

    thank you. i got my gst refund after pru14

  • Fz Fz

    Fz Fz

     a years ago +3

    A.Maslan yg pernah duduk MOF kenapa blur je n diam. Yg bekas menteri kbs pulak yg kena jawab.

  • OWWSOME SCENES

    OWWSOME SCENES

     a years ago +2

    so the figure is not tht big eh wkwkw😂 talk big2 all pointing to 1mdb until forgot 100 day manifesto cibai stay cibai

  • Azmi Ghazali

    Azmi Ghazali

     21 days ago

    Nmpk sangat mcm gangster..org lain cool jer.
    Skrg. Terbukti ITU satu konspirasi .

  • Karim Normi

    Karim Normi

     8 months ago +3

    Sebenarnya duit tu ada. Cuma ph nak bayar pinjamamnya dgn amerika dan soros sejak 20011 hingga pru14. Spŕm tolong siasat.

  • Mohd Noor Azman Md Sarip

    Mohd Noor Azman Md Sarip

     1 months ago +16

    PH dah rompak aset negara.. Buat hutang dgn bon samurai bon panda.. Nak tnya pinjam duit smpi hutang negara hmpir cecah trillion ringit nak buat ape tu.. Masuk poket Pakatan Hancenggg buat blanja PRU15 ke.. Hanceng tetap hanceng yang dibodohkan macai pakatan hanceng mudah2 dibodohkan belajar je tinggi2

  • rizal upro tengiri

    rizal upro tengiri

     4 months ago +5

    Skarang kenapa ph dah x cakap besar lagi hah yg hina kj ni bodo2 smua

  • Zaid Abbas

    Zaid Abbas

     a years ago +6

    Cayalah Rembau Most Wanted Yow.
    Bakal President UMNO👍

  • Abdul Haris Zakaria

    Abdul Haris Zakaria

     14 days ago +1

    Bodoh macam ni pun boleh jadi Menteri Kewangan? Good Luck Malaysian